Syksyllä julkaistu Assassin’s Creed -pelisarjan Origins pitää sisällään paitsi kiinnostavan tarinan, erinomaisen ansiokkaasti mallinnetun ympäristön.
Egypti vuonna 49 eaa näytti melko paljon siltä, miten se pelissä kuvataan. Tekijäryhmä sai apua mallinnukseen egyptologilta, opettajilta sekä muilta asiantuntijoilta. Ympäristö ja rakennukset suunniteltiin vastaamaan historiallisesti mahdollisimman tarkkaa kuvaa. Myös mm. värimaailmaan kiinnitettiin huomiota.
Pelissä on myös tila, jossa ympäristöä voidaan tutkia ilman pelaamista. Tämä on tarkoitettu koulujen käyttöön. Peli julkaistiin viime vuoden lokakuussa PlayStation 4, Windows ja Xbox One -alustoille, joten nyt sen voisi löytää hyvin pelikaupan kierrätyskorista tai muuten käytettynä.
Tämä on erittäin kiehtovaa, ja voisi toivoa lisääkin pelejä, joiden maailma avartaa pelaajankin maailmaa. Yksi vastaava esimerkki on Skyrim, jossa maailma tarjosi kaikenlaista tutkittavaa – Tosin täysin fiktiivisessä ympäristössä.
Ohessa pelin trailereita sekä läpipeluuohje:
Assassin’s Creed Origins: E3 2017 Mysteries of Egypt Trailer | Ubisoft [NA]:
Assassin’s Creed Origins: Gamescom 2017 Cinematic Trailer | Ubisoft [NA]:
ASSASSIN’S CREED ORIGINS Walkthrough Gameplay Part 1:
ASSASSIN’S CREED ORIGINS Walkthrough Gameplay Part 2:
Hilavitkuttimessa käsiteltiin jokin aika sitten historiallista Egyptiä artikkelissa Rekonstruktio 4000 vuotta vanhasta Gizan pyramidin alueesta, Video! (Harvardin Yliopisto).
Muropaketti antoi pelille arvion 4/5, lue arvostelu tästä linkistä.
Lähde: Ancient Origins